Hallo Allemaal,
Pipo (de clown) de grijze roodstaart heb ik in 1994 heb gekocht, ca 6 weken oud en met de hand (paplepel)heb groot gebracht? Nu weten we dat dit niet de beste manier is maar toen was dat mij niet bekend.
Pipo is sinds vanmiddag na bijna 11 jaar weer terug op het oude nest.
Leuk, leuk, leuk!
Het verhaal van Pipo voor wie geïnteresseerd is hieronder te lezen:
In 2009 heb ik met pijn in het hart afscheid genomen omdat ik toen dacht dat dit het beste was voor mijn gezondheid.
Ik heb toen in het ziekenhuis gelegen en de artsen dachten dat de grijze roodstaart wel eens de oorzaak kon zijn van de zware longproblemen……achteraf was dit niet zo maar toen was het kwaad al geschied en had ik Pipo al afgestaan/geschonken aan de tropische vogel- en plantentuin Utropia hier in Middelburg.
Pipo is daar goed terecht gekomen en ik heb het zo gelaten. Hij was bij soortgenoten en leefde in een grote volière had het naar zijn zin.
Met de eigenaar van Utropia afgesproken dat Pipo nooit in de handel terecht mocht komen wanneer ze ooit zouden sluiten. Natuurlijk gingen wij met enige regelmaat bij Pipo kijken hoe het hem verging.
In 2015 heeft de Tropische vogel- en plantentuin Utropia helaas de deuren moeten sluiten en zijn de vogels overgenomen/verhuisd naar het Tropische Bos (Omnium) in Goes. De vogels waaronder Pipo zijn niet de handel in gegaan dus heb ik het wederom zo gelaten.
In Goes was Pipo ook goed op zijn plek en ook daar konden we nog steeds bij Pipo gaan kijken hoe het hem verging.
Wij (mijn dochter en ik) werden altijd door Pipo herkend hij kwam altijd gelijk naar ons toe ook in Goes.
Nu is het 2020 en is helaas ook het Tropische Bos gesloten en zijn de vogels toevertrouwd aan de Stichting De Vrolijke Papegaai waar ze allemaal stuk voor stuk goed worden opgevangen.
Dit zou bij herplaatsing wel betekenen dat Pipo ergens bij nieuwe mensen in huis weer een huiskamervogel zou worden en ik/wij hem niet meer spontaan kunnen bezoeken om te kijken hoe het Pipo vergaat.
Ik keek altijd uit naar de bezoekjes bij Pipo en toen ik hoorde dat het Omnium de dieren weg zou gaan dacht ik maar 1 ding dan wil ik het liefste Pipo gewoon heel graag terug en zelf weer zoals eerder jarenlang de zorg op me nemen.
Ik heb de stichting benaderd met mijn verhaal over Pipo en in overleg met thuis gemeld dat ik dan toch echt het liefst zelf weer voor Pipo wil gaan zorgen als huiskamervogel.
We hebben veel contact en goed contact gehad en vandaag is het zover Pipo heb ik vanmiddag samen met mijn dochter opgehaald en hij zit nu heerlijk bij ons thuis in de klimboom, kan het al prima vinden met iedereen wat gaat dat toch snel, het voelt weer als vanouds ik ben erg blij en ook Pipo lijkt zeer tevreden ook al is hij er nog maar een uur of 5.
We hebben meer dan voldoende ruimte om vrijheid te realiseren voor hem, we kijken nu de logeerperiode aan of de klik er nog altijd is lijkt het wel op maar je weet natuurlijk nooit. Als het goed gaat dan kan hij nog heel wat jaartjes bij ons zijn.
Pipo is van zoals gezegd van 1994 en bereikt dit jaar al de mooie leeftijd van 26 jaar eigenlijk gewoon nog een jonge god in de bloei van zijn leven.
Wij hebben er veel zin in, een mooie verrijdbare klimboom is gemaakt, de buitenstandaarden zijn aanwezig, de slaapkooi voor de nacht is in huis en de speciale pellets zijn ook binnen.
Vroeger heb ik al een hoop lol beleefd aan Pipo (de clown) dat zal vast weer zo zijn. Volgens het de lieve opvanggezin is het nog steeds een clowntje en doet hij zijn naam nog altijd eer aan en ik geloof dat direct ;-)
Veel dank aan SVP dat jullie mee willen werken aan de thuiskomst van Pipo. #hetlogerenisbegonnen